989177140659+
روزآمد کردن پالایشگاه‌ها ضرورت کنونی بخش پالایش کشور است


: 2569

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از ضرورت اصلاح روند کار پالایشگاه‌ها با توجه به اولویت‌های موجود در بخش پالایشی کشور خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از ضرورت اصلاح روند کار پالایشگاه‌ها با توجه به اولویت‌های موجود در بخش پالایشی کشور خبر داد.
عباس کاظمی، با بیان این مطلب به خبرنگار شانا گفت: طرح‌های ارتقای کیفیت (upgrading)، کاهش تولید مازوت در پالایشگاه‌ها و نوسازی پنج پالایشگاه قدیمی موجود از جمله اولویت‌ها و طرح‌های مهم این شرکت است.

وی افزود: اگر روند کار پنج پالایشگاه قدیمی «آبادان، تهران، بندرعباس، اصفهان و لاوان» اصلاح نشود، سازمان مدیریت، پالایشگاه‌ها و کشور با مشکل مواجه خواهند شد.

کاظمی، در ادامه به نقش برنامه‌ریزی تلفیقی در انتخاب الگوها، پیگیری کارها و حساس کردن واحدهای مربوطه، سازمان مدیریت و بانک مرکزی برای تامین سرمایه بسیار مهم و حیاتی این بخش اشاره کرد.

وی، پروژه‌های ارتقای کیفیت (upgrading) پالایشگاه‌ها را یکی از پروژه‌های مهم در حوزه پالایش و پخش عنوان کرد و افزود: امیدواریم با همکاری مشاوران و پالایشگاه‌ها، امکان‌سنجی قابل قبولی برای وزارت نفت و همچنین وزارت اقتصاد تعریف شود تا این پروژه‌ها بتوانند حمایت‌های دولتی را جذب کنند.

به گفته معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش، در اجرای طرح‌های ارتقای کیفیت پالایشگاه‌ها، با هزینه‌های چند میلیاردی، بدون حمایت دولت هیچ سرمایه‌گذار و شرکت خارجی حاضر به سرمایه‌گذاری نخواهد بود.

وی افزود: طرح‌های افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه کشور برای پاسخگویی به تغییر الگوی مصرف از فرآورده‌های میان تقطیر به بنزین، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی بر اساس استانداردهای بین‌المللی، کاهش تولید نفت‌کوره، رفع تنگناهای عملیاتی، کاهش مصرف انرژی، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، جمع‌آوری مخازن و تاسیسات فرسوده، خودکفایی کشور در تولید بنزین و ارتقای کیفیت فرآورده‌های بنزین و نفت‌گاز به یورو ٤ و ٥ در کشور به اجرا درآمده است.

کاظمی در پایان به طرح های پالایشی بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: با اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های ٣٦٠ هزار بشکه‌ای پالایشگاه میعانات ستاره خلیج فارس، ٤٨٠ هزار بشکه‌ای طرح سیراف، ١٥٠ هزار بشکه‌ای پالایشگاه آناهیتا، ٣٠٠ هزار بشکه‌ای پالایشگاه بهمن گنو در بندر جاسک و ١٢٠ هزار بشکه‌ای پالایشگاه پارس از سوی بخش خصوصی، ظرفیت پالایشی کشور رشد ٧٠ درصدی را تجربه خواهد کرد و تا چهارسال آینده ظرفیت پالایشی کشور از یک میلیون و ٨٣٠ هزار بشکه در روز به سه میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

 

آدرس ارتباطی ما

آدرس دفتر: شیراز، شهرک گلستان، بلوار علامه امینی، کوچه 8 علامه امینی، پلاک 8 - کد پستی: 7189836916

آدرس کارخانه: شیراز، شهرک صنعتی بزرگ، میدان اول، بلوار نوبنیاد، خیابان 2400، سمت چپ، درب پنجم - کد پستی: 7158166761

تلفن / فکس: 36208084-71-98+ , 36223514-71-98+

همراه: 989177140659+

ایمیل: info@namdarafzar.com

namdar afzar

شرکت نامدار افزار صنعت پارسیان

نماینده رسمی و انحصاری محصولات شرکت میکروتم ایتالیا در ایران

 

مکانیکال سیل

 مکانیکال سیل، فروش مکانیکال سیل، مکانیکال سیل های صنعتی